Hvad er et navn?

Tænk på din virksomhedsnavn som en ekstern maske for din virksomhed. Hvis det er noget din målgruppe som, de ville overveje at checke det, hvis de ikke gør det, i de fleste tilfælde har du mistet en kunde selv før du kunne fortælle dem, hvad dit produkt eller service er. Din marketing kampagne er normalt som et smukt ydre dækker for din virksomhed, der forsøger at fremstille det som den bedste forretning på jorden af forskellige årsager og kvaliteten af din virksomhedsnavn kan have en stor positiv eller negativ indvirkning på din markedsføring kampagne. Mange marketing kampagner er udelukkende baseret på business navne. På trods af dette ignorere mange mennesker, helt tilbringe tid picking en god firmanavn. Dette ofte sker, når nogen mener for at have en vindende forretningsidé, og ønsker at sparke den ud så hurtigt som muligt.

Brainstorming om dit navn

Her er et par teknikker, som vil hjælpe dig med at brainstorme for ideel business navne og komme op med en bred vifte af muligheder at vælge fra.

Nødvendige værktøjer:

Før du begynder at er bruge de teknikker nedenfor her nogle værktøjer, du ønsker skal foretage brainstorming-sessionen vellykket

En notesblok og Pen

En synonymordbog (online af offline) – Online dem spare en masse tid

En computer med internetadgang

Et sprog konverteringsværktøj (helst online)

Proces:

Før du begynder din brainstorming proces, Husk, at du brainstorming idéer og målet er at skabe så stor en liste som muligt, derfor ikke vurdere eller kritisere nogen ideer, og holde strøm i gang.

Lav en liste over alle passende søgeord du kan tænke på, der vedrører din virksomhed, eller hjælpe med at beskrive dit produkt eller din service.

Tænk på virksomheder, der sælger tilsvarende produkter eller dine konkurrenter og optegne deres navne.

Bruge en tesaurus til at søge efter synonymer af alle de ord, du har indsamlet. Du skal have en god liste over ord nu.

Bruge et sprog konverteringsværktøj som ene på freetranslation.com og kigge efter fransk, spansk, italiensk, tysk, Latin, osv. betydninger af dine ord. Nogle af disse ord kan være meget trendy og især egnet for virksomheder rettet mod unge marked, eller i hotel & underholdning industrien.

Gøre kombinationer af delvis ord. Du kan endda prøve kombinationer af engelsk + andre sprog. Selv om disse ville være egnet kun til bestemte kreativ virksomhed.

Spørgsmål for at hjælpe din huskeliste dit valg

Nu har du en enorm liste af potentielle firmaadresse. Men du kan har kun én (medmindre du planlægger at åbne forskellige virksomheder for den samme virksomhed), så er det tid til at skalere og forkorte din liste. I denne fase bør din sigte mod at skære ned din liste til 10 navne. Matche hver af din firmaadresse mod denne tjekliste og begynde at luge ud i dem, der er uegnede.

Er navnet let at huske og udtale?

Er det let at stave?

Vil det appellerer til din målgruppe?

Det fortæller dig noget om hvad din virksomhed gør?

Hvad er de første tanker, du ønsker dine læsere at have så snart de hører din virksomhedsnavn?

Er det noget unikt?

Er det allerede i brug?

Er der noget i det, som ønsker at gøre lytteren vide mere om konceptet bag navnet?

Er det et geografisk navn? (Dette kan påvirke udvidelse i fremtiden)

Er det bred nok, så hvis du beslutter at udvide dit produktsortiment i fremtiden, navnet stadig repræsenterer dem?

Ved nu du skulle have fjernet mange navne, og forkortet listen til 10 eller færre navne, hvis du ikke gå ned på listen igen og luge ud i nogle flere navne.

Field test din virksomhedsnavn

Nu hvor du har top ti navne, som efter din mening bedste repræsenterer din virksomhed. Det er tid til at finde ud af hvad andre mener om dem.

Tage listen til alle dine familiemedlemmer, slægtninge og venner og bede dem om at vælge deres top tre

Forsøge at nå din målgruppe for at se hvilke de kan lide. Hvis du planlægger at åbne en gymnastiksal bede folk der besøger jævnligt gym.

En fantastisk måde at nå din målgruppe i masserne og uden nogen udgifter kan være online opslagstavler og fora. Disse dage er der online-fora om stort set hvert emne.

Picking op vinderen

Nu har du indregnes efter alles mening og beslutningstid. Fremgangsmåde fra her på, afhænger af slags resultater du haft ud af din liste over ti. Hvis du ser en klar vinder eller folk smag to bestemte ord, kan du sikkert vælge en. Hvis du ser tre eller fire ord at få noget lignende præference, lave en liste over top tre, og feltet teste dem igen, ved hjælp af trinene ovenfor. Dette skulle forhåbentlig give dig en vinder, er du stadig finde noget lignende præference, du kan gøre to ting, starter fra bunden (ville ikke) eller gå med dit hjerte og vælge den, du synes er bedst.

Husk: Navnet er det første skridt i spillet, og mens du vælger en, du ønsker ikke at være halt.

© Karen Monga

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *